travelinupdate2011.09.26
  Nog een paar maanden voor de gebroken arm genezen is...

Afgelopen dinsdag hadden we redelijke goed nieuws in het ziekenhuis. De botten van Dave z'n arm zijn redelijk aan elkaar aan het groeien, de een wat meer als de ander. Dit is goed nieuws, want als er niet genoeg voortgang was geweest, was er misschien een nieuwe operatie nodig geweest. Dat lijkt nu niet nodig te zijn. Wel gaat het nog wel even duren voordat de arm helemaal genezen is en we verder kunnen reizen. Dave moet half november weer terug op controle komen, dus we denken en hopen dat we in januari 2012 wel weer richting EthiopiŽ kunnen gaan. Als er meer nieuws is, laten we het jullie weten!

travelinupdate2011.09.19
  Dave gaat morgen naar het ziekenhuis voor controle van z'n gebroken arm

Morgen gaat Dave naar het ziekenhuis om de voortgang met z'n gebroken arm te bekijken. De uitslag van dit onderzoek zal onze planning voor de komende tijd bepalen: al snel weer terug naar Ethiopie of moeten we toch nog wat langer geduld hebben? We houden jullie op de hoogte!

travelinupdate2011.07.04
  Komende 3 maanden in Nederland -> geen reisnieuws... :(

De komende 3 maanden zullen we in Nederland doorbrengen. Hopelijk is Dave's arm daarna genezen en kunnen we terugvliegen naar Ethiopia om de reis per motor te vervolgen. Als je ook in Nederland bent, dan weet je ons te vinden! :)
PS. Je kan ons bellen op Dave z'n oude mobiele nummer, die werkt gewoon nog!

travelinupdate2011.07.04
  Terug naar Nederland...!

Helaas..... we onderbreken onze reis tijdelijk en komen terug naar Nederland! Op zich niet zo heel vervelend, want het is zomer in Nederland, terassen zitten vol, we zien iedereen dan weer, (altijd leuk en gezellig ;) en lees hier verder ->

travelinupdate2011.06.29
  Terug naar Addis Ababa, de hoofdstad van EthiopiŽ

Na een paar heerlijke weken in het noorden van EthiopiŽ, waarbij we na Gondar ook nog de Simien Mountains hebben bezocht en nog een paar heerlijke dagen in het Tim en Kim village hebben gehad (Don & Jennifer en Tim en Kim, bedankt!), zijn we nu op de terugweg naar Addis Ababa. Daar gaan we even hergroeperen en kijken wat we nu gaan doen.

travelinupdate2011.06.15
  Rondreizen door het mooie noorden van EthiopiŽ

Na een paar dagen rijden over ruige maar mooie wegen en een paar dagen in Lalibela met z'n rotskerken, zijn we nu in Gondar, Ethiopie. De komende dagen gaan we hopelijk nog naar de Simien Mountains en naar het Tim en Kim village. Stay tuned!

We gaan rondreizen in het noorden van EthiopiŽ en voorlopig nog niet motorrijden... :(

Na 2 weken klussen aan onze motoren in het Holland House in Addis gaan we nu een rondje reizen in het Noord van EthiopiŽ, helaas niet per motor, maar wel per Landrover! Dit met dank aan Don en Jennifer met wie we in de auto kunnen meerijden. We willen naar Lalibela, the Simien mountains en naar Tim en Kim village, dus hopelijk zijn we wel zeker een weekie of langer onderweg.

Na dit avontuur door noordelijk Ethiopie hadden we onze reis verder naar het zuiden op de motor willen voortzetten, maar helaas, dat zal er toch nog niet inzitten, want eergisteren hebben we nieuwe rontgenfoto's van Dave zijn arm laten maken (zie de laatste foto's op de website) en daarop kwam duidelijk naar boven waarom hij nog steeds een behoorlijk stijve pols heeft......een 2e haarscheur die nog niet eerder gezien was. Dit betekent nu toch echt.....minimaal 2 maanden rust! Helemaal nu duidelijk te zien is hoe de eigenlijke genezing (zie de foto van de niet eerder ontdekte breuk in zijn been!!) had moeten zijn! (bij de beenbreuk een duidelijk "wolkje" om het bot te zien wat betekent een goede genezing).

Wat heeft dit nu verder voor onze reis voor gevolgen? Twee maandjes rondreizen in Ethiopie? Misschien terug naar Nederland voor een paar maanden en dan mooi het huisje van Marly inrichten en opknappen? Hier een guesthouse tijdelijk als vakantiebaantje runnen?  Wie weet, we laten het allemaal bezinken en houden jullie op de hoogte!

travelinupdate2011.06.05
  We zijn in Addis Ababa, Ethiopie: motorreparatie en -onderhoud en voorbereiden op verder reizen

Eindelijk zijn we dan aangekomen op onze lang gewachte volgende bestemming op onze reis......Ethiopia. We zijn nu in Addis Ababa, de hoofdstad, waar we verblijven in het relaxte "Wim's Holland House". We zijn hier de laatste reparaties aan de motoren aan het doen en nog wat onderhoud. Ook zijn we ons aan het voorbereiden op het vervolg van onze reis, eerst per backpack door Noord-Ethiopie en later per motor verder naar Kaapstad. Wordt vervolgd, dus stay tuned...! :)

travelinupdate2011.05.28
  We gaan naar Ethiopie!

Morgenochtend (zondag) vroeg vertrekken wij met een truck met onze motoren en onze bagage achterin naar de grens van Sudan met Ethiopie. Zondagmiddag/-avond hopen we dan Ethiopie in te kunnen, maar wederom een truck op ons wacht die ons en onze spullen en motoren naar Addis Ababa, de hoofdstad van Ethiopie brengt, waar we hopelijk maandagavond aankomen!

travelinupdate2011.05.19
  Egypte in ťťn week tijd.

Voordat ons motorongeluk in de normale berichtgeving van ons danig in de war schopte, waren we gebleven bij onze pogingen om weg te komen uit het leuke Dahab, aan de Rode Zee in Egypte. Lees hier verder ->

travelinupdate2011.05.18

UPDATE van de huishoudelijke mededeling: malware gevonden en verwijderd van onze website.
Diverse bezoekers van deze website hebben ons gemeld dat verschillende webbrowsers waarschuwden voor malware bij bezoek aan onze website. Eerst konden we niks vinden, maar waar rook is, is vuur, en ondertussen hebben we inderdaad ongewenste gebruikers op onze server gevonden. Voor de technici, het was een gevalletje "imgaaa.net" hack.

Het gevaar is nu geweken: De server is nu weer schoon, de paswoorden zijn veranderd en we gebruiken onder de oppervlakte een nieuwe route om onze pagina te bereiken, het loopt nu via www.davesworld.nl.
Het adres van deze website zelf blijft gewoon
www.travelin.tk.

travelinupdate2011.05.17
  Een maand na het ongeluk: alles gaat weer de goede kant op.

Het is ondertussen een maand geleden sinds dat we in het noorden van Sudan een ongeluk met de motor hadden, maar ondertussen is alles voor het eerst weer een beetje op orde... Lees hier verder ->

travelinupdate2011.04.28
  Verplicht ijsjes eten en T.V. kijken.........

Nou, als allereerste met Dave gaat het de goede kant op, de heftige zwellingen zijn eindelijk weg, zijn hand kan hij weer redelijk goed gebruiken en met het uur komt er weer meer kracht in zijn hand...  Lees hier verder ->

travelinupdate2011.04.20
Minder goed nieuws... Ongeluk gehad, maar we zijn OK.

Over onze reis door Egpte gaan we jullie later nog vertellen, maar eerst even wat minder vrolijk nieuws vanuit Sudan.
Dave heeft in het noorden van Sudan namelijk een ongelukje met de motor gehad. Gelukkig niet heel ernstig, Dave is OK, maar hij heeft wel zijn arm gebroken...  Lees hier verder ->

travelinupdate2011.04.10
We nemen de boot naar Sudan

We zijn nu in Aswan, in het zuiden van Egypte. Als alles goed gaat (Inshallah) nemen we morgen de boot naar Sudan. Eerst was er eigenlijk geen plaats voor onze motoren op deze boot... Lees hier verder ->

travelinupdate2011.03.30
De vloek van de pharaoh

In ons laatste reisverslag vertelden we jullie hoe we in Egypte zijn aangekomen en wel in het plaatsje Dahab. We kenden via een vriendin van Marly een Nederlands stel in dit plaatsje en we hadden gehoord dat het een erg mooi plaatsje was, met zon, zee, strand, duiken en nog veel meer van dat van dat soort aardse verleidingen... Lees hier verder ->

travelinupdate2011.03.19
De gastvrijheid en schoonheid van Jordanie

De grensovergang van Jordanie was heel overzichtelijk en we waren er dan ook makkelijk doorheen. Achteraf bleek wel dat we ons grensdocument waren vergeten te gebruiken... Lees hier verder ->

travelinupdate2011.03.16
Syrie, deel 2

Palmyra, een oase midden in de woestijn, 180 kilometer van de "bewoonde" wereld, de rit erheen was al heel mooi en...
Lees hier verder ->

travelinupdate2011.02.22
"Welcome in Syria"

Vanaf Hatay in Turkije vertrokken we richting de grens met SyriŽ. Dit zou onze eerste echte grens worden... Lees hier verder ->

travelinupdate2011.02.14
Sneeuw en ijs, rivierkloven en reliŽfen.

deel 3 Turkije..........

Na Aphrodisias zijn we via een prachtige kustweg gereden naar het plaatsje Silifke. We hadden gehoord dat achter deze stad een mooie rivierkloof in het binnenland lag, dus we waren van plan slechts een uurtje in deze stad te blijven om boodschappen te doen. Toen wisten we nog niet dat we er 4 dagen later pas weer echt weg zouden gaan... Lees hier verder ->

travelinupdate2011.02.12
Oudheden, regen en boetseren met klei

deel 2 Turkije..........

De dagen erna reden we verder oostelijk via de kust en bleef de kou ons redelijk bespaard. We passeerde Alanya, waar we fijn geluncht hebben in het mooie fort in de oude stad, maar de grote hotels voor de package touristen maar snel voorbij zijn gereden. Gedurende de middag werd het weer weer slechter... Lees hier verder ->

travelinupdate2011.02.02
Chai?

Turkije: Het land van de vriendelijkheid, de glimlach en van de chai!....thee dus! Als we koud en verkleumd aankomen op een benzinestation (en ja, hier hoog in de bergen is het heeeeeel koud en verkleum je dus... Lees hier verder ->

travelinupdate2011.01.21
Website weer in de lucht
Door wat technische problemen met de internetverbinding van onze server, was onze website de afgelopen dagen niet te bereiken en draaien we nu weer even vanaf de backup (met reclame). Hopelijk zijn de technische problemen met de server snel opgelost en kunnen we weer terug naar de normale website. De foto's op de server zijn tijdelijk ook onbereikbaar. Voor ons laatste reisverslag, zie de link in de update hieronder!

Gyros versus DŲner (Griekse eilanden en begin Turkije)
Inmiddels al weer enige tijd geleden sinds ons laatste reisverslag, tja, dat heb je he met reizen, druk.....druk.....druk ;)
Als laatste waren we gebleven in Athene, wachtend op ons visum voor Syrie, nou, dat bleek uiteindelijk... Lees hier verder ->

travelinupdate2011.01.05
Goed en slecht nieuws! :)
We hebben goed en slecht nieuws. Het slechte nieuws valt gelukkig mee: het lukt ons moeilijk om uit Athene weg te komen. Voor het aanvragen van het visume voor Syrie, in combinatie met de feestdagen rond de jaarwisseling, duurde ons verblijf in de Griekse hoofdstad al wat langer en toen we vandaag... Lees hier verder ->

travelinupdate2011.01.01
Happy Newyear! :)
Vanuit Athene, Griekenland, voor iedereeen: een heel mooi 2011! :) Onze Nieuwjaarswensen op video kan je hier vinden. We blijven nog enkele dagen in Athene om de oudheden hier te bekijken en om het visum voor Syrie aan te vragen. Als we daarop wachten, willen we nog naar het Evia schiereiland, wat mooi schijnt te zijn. Als we het Syrische visum hier in Athene bemachtigen, kunnen we met de ferry oversteken naar de Zuid-kust van Turkye, dat scheelt weer omrijden bovenlangs Istanbul (waar we beiden al geweest zijn). We houden jullie op de hoogte of dit lukt! Stay tuned.

travelinupdate2010.12.26
We zijn in Griekenland! :)
Voor iedereen, dat jullie hele fijne feestdagen hebben gehad en nog gaan hebben! Wij hadden een paar dagen geen internet, en hebben dus ook onze webpagina niet kunnen up-daten. Na het verkeer in Rome overleeft te hebben (wat een maloten zijn die Italianen achter het stuur!), waren we... Lees hier verder ->

travelinupdate2010.12.21
We zitten er "warmpjes" bij!
Eindelijk, na veel kou, rillen, snotteren en ge-nies zitten we nu warmer. Na ons vorige verslag waren we van plan om via Nice naar Monaco door te rijden en om dan daar de grens met Italie over te steken... Lees hier verder ->

travelinupdate2010.12.14
De middelandse zeekust gehaald! We zijn de sneeuwbuien voorgebleven!!
Gisteren zijn we aangekomen in Martigues, een plaatsje aan de kust net ten westen van Marseille. De hele dag zonneschijn, heerlijk, maar wel koud, want de Mistral zorgde voor een wind van 45km met windstoten tot 70km per uur!!! Gelukkig kwam de wind vanuit het noorden... Lees hier verder ->

travelinupdate2010.12.12
  Bijna aan de Middellandse Zee kust! :)
Vandaag zijn we aangeland in Montťlimar, op nog maar 150 km van de Middellandse Zee kust! Hier dan ook geen sneeuw meer en wel 6 graden!

travelinupdate2010.12.10
  Rijden in een koud sneeuwlandschap
Onze eerste reisdag hadden we mooi weer en een zonnetje (nog steeds maar max. +4 graden), dus het voelde bijna warm aan. Het rijden was dus qua weer niet vervelend, behalve dan het rijden in Belgie... Lees hier verder ->

travelinupdate2010.12.08
  Dezelfde website, maar nu zonder reclame! :)
We hebben onze website weer op onze eigen server gehost, dus vanaf nu zijn de reclames weer verdwenen! :)
Verder willen we morgen dan echt uit Nederland vertrekken en zover mogelijk in Belgie, richting Frankrijk zien te komen. Dat is dan het echte begin van de reis, want vanaf nu af aan wordt het allemaal 'onbekend' terrein! Wish us luck! ;)

travelinupdate2010.12.06
  Onze eerste reisdag: bitter koud...
Jippie, de eerste etape zit erop, we zijn in het zuiden van het land. Na nog wat last-minute opruimacties in het huis en wat moeilijk bepakken van de motorfietsen... Lees hier verder ->

travelinupdate2010.12.05
  Vertrek richting eerste stop: Roosendaal.
Vandaag (maandag) willen we vertrekken richting de eerste stop op onze reis: Roosendaal. Daar kunnen we nog 1 of 2 nachtjes logeren bij de ouders van Dave, voor we Nederland echt uitrijden. Hopelijk werkt het weer vandaag en de komende week een beetje mee en zijn we volgende weekend ergens in het zuiden van Frankrijk.

travelinupdate2010.12.01
  Bijna klaar met inpakken en komend weekend beter weer.
We zijn bijna klaar, alle spullen zijn opgeslagen, het huis is leeg op de laatste keukenspullen en onze reisspullen na. Kringloop winkel is net langs geweest, ook de bank is nu weg... Lees hier verder ->

travelinupdate2010.11.25
  Inpakken en ... De weersverwachting in de gaten houden.
We zijn bezig met het inpakken van het huis en de laatste zaken regelen. Maar gezien de weersverwachting zou het best zo kunnen zijn dat we niet eens weg kunnen als we klaar zijn met inpakken. Dus als je onze vertrekdatume wilt weten, moet je, net als wij iedere dag, deze pagina goed in de gaten houden:

travelinupdate2010.11.23
 Proeftocht geslaagd! Volgende uitdaging: de weersverwachting...
Afgelopen zondag en maandag hebben we een proeftochtje gemaakt naar de Veluwe en terug. Ging allemaal best, al was het niet heel erg warm, waren we toch goed tegen de kou bestand! (Lang leve de handvat verwarming). Nu zijn we druk bezig met... Lees hier verder ->

travelinupdate2010.11.21
  Vandaag proeftocht! :)
Eindelijk zijn we dan klaar om een proeftochtje te maken! Het wordt een kort ritje, 1 dag heen (Veluwe?), nachtje kamperen en een dagje terug, want de tijd om naar Afrika te gaan dringt. (oa. de winter hier en een referendum in Sudan, die we voor willen zijn) Onze motorfietsen zijn dan eindelijk af. Lees hier verder ->

travelinupdate2010.11.15
 Ergens tussen nu en eind van het jaar weg!!
Tja, 15 oktober wist ik dat we dat niet gingen redden (Dave dacht namelijk van wel ;). Ik had het toch al die maanden meer over 1 november. Maar ja, dat is het dus ook niet geworden he, en met "goede hoop" dachten we dan 15 november echt wel te gaan redden. Het is nu dan ook niet meer het wachten op  de carnet de passage, wat we inmiddels al binnen hebben, dus dat is geen excuus meer, maar wat is het dan wel? Wat vertraagd ons zo? Lees hier verder ->

travelinupdate2010.11.10
 15 november weg?  We zijn nu in ieder geval bijna klaar voor de proeftocht!
Het is hard werken hoor, zo die voorbereidingen :) Op onze uitgebreide ontbijtjes na, werken we de hele dag aan de motoren, zijn onderweg om te shoppen voor alle reis en motor benodigdheden of zitten achter de computer om van alles en nog wat uit te zoeken, voor  b.v. motor onderdelen. Of zoals "dat snerpende geluid in de motor, hoort dat?". Lees hier verder ->

travelinupdate2010.11.02
  Het einde van de voorbereidingen in zicht?
Het gaat langzaam maar zeker de goede kant op met de voorbereidingen. We hebben vandaag eindelijk het carnet binnen! Lees hier verder ->

travelinupdate2010.10.28
   Toch GEEN 31 oktober vertrek!! Maar wanneer dan wel? 15 november?
Laten we daar nu maar vanuit gaan dan, t'kan vroeger, t'kan later. Onze streefdatum de 31e is dus niet gelukt, nu wisten wij dat vorige week al, maar zijn dat even vergeten op deze site aan te passen. Lees hier verder ->

travelinupdate2010.10.19

Toch pas 31 oktober vertrek!!?
Nu dat we toch zitten te "wachten" op de carnet de passage uit Duitsland heeft Marly toch maar even last-minute besloten om zich vorige week te laten helpen aan 2 medebewoners op haar voeten. Lees hier verder ->

travelinupdate2010.10.10

Afscheidsfeestje te vroeg... ;)
Afgelopen zaterdag hadden we ons afscheidsfeestje. Het goede nieuws is dat het erg gezellig was en we vonden het leuk dat er zoveel mensen langskwamen. Het slechte nieuws is dat het er naar uitziet dat het afscheidsfeestje toch iets te vroeg was Lees hier verder ->

travelinupdate2010.10.05

'The good, the bad and the ugly'
Eerst hadden we 2 Honda NX 250 motoren, nu hebben we er drie! Lees hier verder ->

travelinupdate2010.08.06

De route die we nu in ons hoofd hebben
Voor nu even snel een kaartje met ongeveer de route. Zoals jullie zien, willen we in Afrika vanaf Egypte via de oostkust afdalen naar Zuid-Afrika. Maar hoe we precies naar Zuid-Afrika willen rijden, weten we nog niet. De opties:
- Via Spanje en dan vanaf Marokko oostwaards naar Egypte
- Via ItaliŽ en dan vanaf TunesiŽ oostwaards naar Egypte
- Via Midden- en Oost-Europa, via Turkije, SyriŽ, JordaniŽ en IsraŽl naar Egypte

Klik hier om onze uiteindelijke route te zien! :)